PLEK3 werkt rondom de invulling en uitvoering van de vier modules samen met instellingen en bedrijven in de regio die gerelateerd zijn aan  de thema's techniek, cultuur, duurzaamheid en burgerschap. Hieronder vind je het overzicht van alle mensen die meewerken aan PLEK 3.

Mirjam Hoeijmakers

Projectleider PLEK 3

Mirjam is in september 2023 gestart als projectleider van PLEK 3. Samen met Guus, Dave, Ferry en Uschi hoopt ze de leerlingen van PLEK 3 te kunnen stimuleren in hun taal- en talentontwikkeling. De combinatie van taal- en talentontwikkeling en het op spelenderwijs leren vindt ze erg leuk. Ze hoopt dat de kinderen elke week met veel plezier naar PLEK 3 komen en met een trots gevoel naar huis gaan!  

 

Guus Colbers

Docent PLEK 3

Als onderdeel van ‘Team Onderwijs’ binnen de Bibliotheek Venlo sluiten Guus zijn werkzaamheden goed aan bij het project PLEK 3.
 
Als groepsleider verzorgt hij de lessen van PLEK 3 en zorgt hij voor een juiste afwisseling tussen educatie, talentontwikkeling en plezier.

Dave Rutten

Docent PLEK 3

Dave is docent van PLEK 3 en vindt het mooi om te zien hoe de kinderen tijdens de lessen van PLEK 3 in contact komen met onderdelen en mensen waarmee ze normaal gesproken niet zo snel in contact zouden komen. Dat kinderen talenten ontdekken waarvan ze niet wisten dat ze deze bezaten en het kind kansen biedt voor de toekomst.

Daarnaast werkt Dave als Community Librarian met als expertisegebied wetenschap, techniek en digitaal bij de Bibliotheek Venlo. In deze hoedanigheid is hij betrokken bij de inrichting en uitvoering makersplaats die binnen PLEK 3 ingericht is. In deze makersplaats zorgt hij er ook voor dat mensen materialen, machines en talenten ontdekken die ze voorheen nog niet kenden.

Ferry Kakisina

Vrijwilliger PLEK3

Ferry was voor zijn pensioen werkzaam bij BCO als facilitair medewerker.

In september 2020 kreeg hij via een ex-collega de vraag of
hij interesse had om als vrijwilliger aan de slag te gaan bij PLEK 3 om te helpen bij de activiteiten voor de kinderen.

Dat beviel Ferry zo goed dat hij het nog steeds met veel plezier doet.

“Wat ik mooi vind aan PLEK 3 is de betrokkenheid bij de
kinderen, het samen iets ondernemen, kennis 
maken met andere kinderen uit verschillende culturen. Het is een plek om elkaar te ontmoeten” aldus Ferry.

Pierre Pas

Senior adviseur BCO

De drijfveer van Pierre is om mensen zo ver brengen dat ze het beste uit zichzelf halen. In zijn advieswerk zet hij de leerkracht en de klassenpraktijk zo veel mogelijk centraal. Pierre is betrokken bij scholing in taal-leesonderwijs, kansrijke combinatiegroepen en digitale geletterdheid. Pierre is nu ook betrokken bij de doorontwikkeling van PLEK 3 voor voortgezet speciaal onderwijs.

Uschi van Leeuwen

Vrijwilliger PLEK 3

Uschi is sinds 2023 als vrijwilligster bij PLEK 3 betrokken. Eerst bij de reguliere PLEK 3, later ook bij de doorontwikkeling van PLEK 3.

Zelf zegt ze: “Het is zo mooi om te zien, hoe de kinderen tijdens de 20 bijeenkomsten groeien, nieuwe dingen leren, plezier hebben en ontdekken hoeveel potentieel zij eigenlijk hebben en ze zelfverzekerder worden.

 

Als ze dan met een stralende glimlach weggaan en ‘tot volgende week’ roepen, dan ben ik heel blij”

Marielle van Rijn

LearningROCKS

LearningROCKS is een onderneming die zich richt op het ontwikkelen van concepten, huisacademies en websites.  We hebben website van PLEK 3 ontwikkeld.

De vier leerzame modules, ontwikkeld door Sanne Pijnenburg en Pierre Pas, heeft Marielle uitgewerkt en gerestyled. Ze is auteur en uitgever van de Tekstsnappers (schema’s om een tekst te leren begrijpen). 

Op dit moment houdt Marielle zich ook bezig met de doorontwikkeling van PLEK 3 voor voortgezet speciaal onderwijs.